НАБУ створила спеціальний інтернет-ресурс (www.finosvita.com.ua), повністю присвячений підвищенню рівня фінансової грамотності наших громадян. На сайті представлена інформація, яка буде цікава усім верствам населення: від дітлахів, які можуть здійснити віртуальний тур банком та отримати поради як швидше назбирати коштів на свою мрію, до пенсіонерів та підприємців.

Створення фінпорталу – це планове продовження реалізації програми НАБУ з підвищення рівня фінансової грамотності українців. Асоціація вже два роки поспіль організовує Всесвітній день Заощаджень в України. У минулому році НАБУ запустила портал «Антикібер», на якому можна почерпнути елементарні знання для того, щоб не стати жертвою кіберщахраїв. Крім того, відбувся медіа-тур у 20-ти містах на території усієї України. В його рамках представники НАБУ проводили низку заходів, серед яких уроки для школярів та вихованців дитячих будинків, лекції для студентів, дні відкритих дверей у відділеннях банків, проведення вікторин, прес-конференції, фінансові тренінги для підприємців та працівників банків, тренінги для журналістів.

Для вивчення динаміки рівня фінансової грамотності у першому кварталі 2014 року НАБУ провела соціальне опитування, реалізатором якого виступила компанія GfK. Респонденти відповідали, як, для чого і в яких випадках роблять заощадження, чи ведуть облік сімейного бюджету, які питання у царині фінансів їх найбільше цікавлять. Подібне опитування було проведене й у першому кварталі 2013 року.

З огляду на те, що однією з ознак фінансово грамотної людини є її вміння контролювати свої доходи та витрати, можна сказати, що за цим показником спостерігається позитивний тренд. Так, тих людей, які ведуть облік бюджету в 2014 році стало на 7% більше, а тих, які не ведуть – на 7% менше.

Повністю обліковують свої витрати 10,5%, а це на 1% більше, як у 2013 році. На 6% — до 27% зросла частка тих респондентів, які ведуть облік, але не записують всіх доходів та витрат. Зовсім не ведуть облік 28% опитаних, а це в порівнянні з минулим роком на 2% менше. На 5% стало менше респондентів, які не ведуть облік, але думають, що в загальних рисах орієнтуються в тому, скільки заробляють і витрачають (їх частка становить 35%).

Заощадження регулярно роблять 13,5% опитаних, 60% — економлять час від часу, коли залишаються гроші, 18% — в тому випадку, коли хочуть щось купити.

Не можуть встояти перед спокусою зробити покупку 2,4%, а у 2013 році таких було 4,4%. При чому, цікавим є те, що рівень шопоголиків серед чоловіків залишився приблизно на рівні 3%, а ось жінки стали відмовляти собі у покупках набагато частіше. Не можуть перемогти спокусу зробити покупку 2% українок, а у 2013 році таких було більше 5%.

В Україні стало більше людей, які роблять заощадження «на чорний день» і на непередбачувані витрати. В порівнянні з 2013 роком їх частка зросла на 4,5% — до 45,3%. Приблизно на 2-4% стало менше людей, які відкладають на великі покупки чи ремонт (19%), для відпочинку (11%), на навчання дітей(5%). Зовсім не роблять заощаджень 38% українців, що на 5,5% більше, як у 2013 році.

Якщо є вільні кошти, то 40% українців залишають їх у себе в готівковій формі, 21% — витрачають на споживчі товари, 4% — кладуть їх на рахунки, 6% – купують валюту, 2% – позичають друзям чи родичам, 1% – вкладають у золото чи ювелірні вироби.

Найбільше у фінансових питання респонденти довіряють: членам власної родини – 39%; намагаються самостійно розібратись та не потребують порад 25%; знайомим, колегам та друзям – 21%. Збільшились частки тих, хто довіряє працівникам фінансових установ з 7,4% — до 10,8%, а також тих, хто нікому не довіряє з 18,8% до 23%.

З переліку фінансових послуг найбільш цікавим для українців залишаються споживчі кредити – 11%. Депозитний рахунок в банку цікавить 7% респондентів, банківська платіжна картка – 7,2%, пропозиції недержавних пенсійних фондів – 7,9% та поточний рахунок у банку – також 6%.

Рівень недовіри до фінансових установ знизився з 6,6% у 2013 році до 5% — у 2014 році. Крім того, знизився рівень громадян, які не бачать сенсу в заощадженнях з 8,3% до 3,5%.

«З результатів опитування ми бачимо, що зусилля НАБУ та партнерів Асоціації з підвищення рівня фінансової грамотності дають, нехай не запаморочливі, але реальні позитивні результати. Сподіваємось, що фінпортал, який ми сьогодні презентували, допоможе українцям краще орієнтуватись у фінансових питаннях. Про важливість цього напрямку свідчить і те, що наші громадяни переважно не надають особливого значення Контролю над власними коштами», — сказала в.о. Виконавчого директора НАБУ Олена Коробкова.

«Фінансова грамотність – однин з основних компонентів системи захисту прав споживачів фінансових послуг, що є основою для свідомого і поінформованого вибору вкладників та сприяє забезпеченню фінансової стабільності та зростанню добробуту громадян» – сказав Заступник директора-розпорядника ФГВФО Андрій Оленчик.

гаряча лінія
+38044 300 10 15

Написати листа
Підписатись на новини
Залишайтесь на зв'язку

БО «Ліга Банків України» постійно створює та вдосконалює програми, які направлені на підтримку здорового, розвиненого та стабільного життя України.

Допомога усім верствам населення, від дошкільнят до пенсіонерів, запровадження фінансової грамотності, підтримка в встановлені сильної держави - це і є основними ідеями організації.
ПОКРАЩИМО ЖИТТЯ РАЗОМ!

Відеогалерея
Item Not Found.